Prilagođavanje sadržaja unapred definisanim šablonima

Da li ste videli temu ili šablon na internetu i zaljubili se u njega? Kupili ste šablon, instalirali ga na svoj sajt, ali primećujete da se ne uklapa sa vašim sadržajem. Ovo je nešto što često viđamo. Vidite nešto što vam se jako dopada, ali kada ubacite svoj sadržaj, ne izgleda kao na demo verziji.
Hajde da vam otkrijem tajnu o ovim demo sajtovima… Oni su optimizovani da izgledaju savršeno sa demo sadržajem. Nisu optimizovani da izgledaju sjajno sa vašim sadržajem. I često su vrlo različiti. Neće svaki šablon izgledati dobro sa svakim tipom sadržaja, a verovatno neće biti ni tako efikasan ni konvertovati kako bi trebalo.
Kada kreiram stranicu na sajtu, ne počinjem sa šablonom jer sadržaj diktira kako stranica treba da izgleda. Počinjem sa tim kakav sadržaj imam i kako bi najbolje bilo da se prikaže kako bi odjeknulo kod ciljne grupe.
Sadržaj treba da diktira dizajn, a ne obrnuto.
Dodavanje funkcija koje ne odgovaraju vašoj ciljnoj grupi
Pre izvesnog vremena dobili smo email od jednog Doktora koji je želeo pomoć sa svojim sajtom. Tokom naših razgovora, reč „najmoderniji“ je često korišćena. Kada smo tražili da nam pojasni šta podrazumeva pod tim, odgovorio je sa idejama za animacije, možda čak i gamifikaciju dela sajta. Bili smo zbunjeni kako bi to funkcionisalo na sajtu medicinskog pružaoca usluga.
Naše sledeće pitanje je bilo: „Ko je vaša ciljana grupa?“ Odgovor je bio ljudi stariji od 55 godina.
Razumemo želju da imate sajt koji predstavlja vas i vašu ličnost, ali gamifikacija sajta za medicinskog pružaoca usluga čija je ciljana grupa ljudi stariji od 55 godina neće rezonovati sa korisnicima sajta.
Zapamtite, vaš sajt treba da bude o vama, ali je za vašu publiku. U redu je zabaviti se sa svojim sajtom, sve dok je ono što radite nešto na šta će vaša publika odgovoriti.
Zaboravljanje SEO-a
Ne mora na vašem sajtu biti sve optimizovano za pretraživače.
Ali postoji niz stvari koje se zaborave kada ljudi traže dizajn koji vole i zaborave na SEO.
Evo nekih stvari koje ljudi zaboravljaju dok rade na svojim sajtovima.

Naslovi
HTML naslov je tekstualni element koji se koristi za definisanje naslova ili podnaslova delova web stranice. U HTML-u, naslovi su predstavljeni sa (h1) do (h6) oznakama, gde je (h1) najvažniji naslov, a (h6) najmanje važan.
Naslovi su važni za SEO jer pružaju hijerarhijsku strukturu vašem sadržaju, čineći ga lakšim za razumevanje pretraživačima. Video sam mnoge vlasnike sajtova kako odlučuju da uklone naslove jer su mislili da stranica izgleda pretrpano sa njima.
Sadržaj
Slika vredi hiljadu reči, ali samo ako imate oči. A pretraživači nemaju oči. Morate imati neki sadržaj na svojoj stranici ako želite da vas pretraživači pronađu. Ovo može značiti da morate raditi na svom rasporedu, ali ne dozvolite da dizajn nadvlada vašu sposobnost da budete pronađeni. Potreban vam je sadržaj.
Brzina sajta
Nekonzistentan izgled i dojam
Jedna od čestih grešaka u dizajnu web sajtova je kada sajt vlasnika preduzeća pati od nekonzistentnog izgleda i dojma. Ovaj problem nastaje kada različiti delovi sajta, kao što su stranice ili elementi, nemaju koheziju u smislu dizajna, šeme boja, tipografije ili rasporeda. Posetioci mogu biti zbunjeni kada navigiraju kroz sajt, jer svaki deo predstavlja drugačiji vizuelni stil, što podriva profesionalnost i kredibilitet brenda. Takva nekonzistentnost može dovesti do nedostatka poverenja i može odvratiti potencijalne kupce od daljeg angažovanja sa poslovanjem. Ključno je za vlasnike preduzeća da održe kohezivni vizuelni identitet na celom sajtu kako bi osigurali besprekorno i prijatno korisničko iskustvo.
Ne samo da je konzistentnost dobra za korisničko iskustvo, već je važna i za brendiranje.
Zaboravljanje poziva na akciju

Previše sadržaja na jednoj stranici
Jedno vreme je postojala moda pravljenja sajtova na jednoj stranici, gde bi sav sadržaj sajta bio na jednoj dugoj stranici, a navigacija bi vas samo spuštala niz stranicu. Mnogi ljudi su nas pitali za taj tip sajta, govoreći da znaju da je to u trendu. Uvek smo odgovarali: „To nije u trendu među ljudima koji brinu o SEO-u.“
Stavljanje previše sadržaja na jednu web stranicu može imati nekoliko negativnih posledica.
- Prvo, preplavljuje posetioce i otežava im pronalaženje potrebnih informacija, što dovodi do frustracije i lošeg korisničkog iskustva. Takođe, pretrpane stranice mogu izgledati neuredno i neprofesionalno, što umanjuje kredibilitet sajta i preduzeća koje predstavlja.
- Sa tehničkog stanovišta, prekomeran sadržaj može usporiti učitavanje stranice, posebno na mobilnim uređajima, što može dodatno obeshrabriti korisnike da se angažuju sa sajtom. Pretraživači mogu kazniti sajtove sa previše sadržaja na jednoj stranici, jer to može negativno uticati na čitljivost i relevantnost ključnih reči.
Ako želite da vaš sajt izgleda dobro, nikada ne smete dozvoliti da dizajn nadvlada dobre odluke kada je u pitanju korisničko iskustvo i SEO. Želite da vaš dizajn, korisničko iskustvo i SEO rade zajedno kako bi kreirali sajt koji volite vi, vaši korisnici i pretraživači. Izbegnite ove uobičajene greške u dizajnu web sajtova kako bi vaš sajt ne samo izgledao sjajno, već i funkcionisao besprekorno.